ALI BABA
Σαμαντάκας
5574 αναγνώστες
Κυριακή, 8 Ιουνίου 2008
12:04

 

ΟΣΜΑΝΤΑΚΑΣ Η ΣΑΜΑΝΤΑΚΑΣ

Ιστορικό τραγούδι, της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου που αναφέρεται στον Αρβανίτη Οσμάν – Τάκα που καταδικασμένος σε θάνατο ζήτησε ως τελευταία χάρη πριν την εκτέλεσή του να χορέψει. Ο λεβέντικος χορός του συγκίνησε τον εκτελεστή του τον μπέη του Μαργαριτίου που του χάρισε τη ζωή.

Γεννήθηκε στην Κονίσπολη (πόλη στα ελληνοαλβανικά συνορα, λίγο πάνω από τη Σαγιάδα) το 1848 και εκτελέσθηκε από τουρκικό εκτελεστικό απόσπασμα το 1875. Αλβανικής καταγωγής πολέμησε με μίσος τους τούρκους σε αρκετές περιοχές της Αλβανίας με αποτέλεσμα να τον επικηρύξουν. Το γεγονός αυτό μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι ήταν χριστιανός. Άλλωστε ,εκείνη την εποχή η Κονίσπολη είχε σημαντικό αριθμό Ελλήνων. Στους χάρτες της εποχής εκείνης η πόλη της Κονίσπολης περιγράφεται με ελληνικούς μεγάλους χαρακτήρες(γράμματα). Η παράδοση θέλει τον Οσμάν να ζήτησε πριν την εκτέλεση ως τελευταία επιθυμία να χορέψει. Ως γενναίος πολεμιστής και με την λεβέντικη αντιμετώπιση τόσο του αποσπάσματος όσο βέβαια του θανάτου, δεν άργησε να γίνει θρύλος  για κάθε καταπιεσμένο. Εδώ έχουμε και ένα άλλο γεγονός που πάει να μπερδέψει λίγο τα πράγματα. Στην ίδια περιοχή υπήρξε και ένας άλλος Οσμάν Ντακο που εκτελέστηκε από τους Τούρκους, πολύ αργότερα, το 1918. Πρόκειται για συνωνυμία και αρκετοί τον μπερδεύουν με τον πρώτο.


Ανδρικός αργός, μεγαλόπρεπος, αυτοσχεδιαστικός χορός του Πρώτου. Ακολουθεί τον τρίτο ήχο σε ρυθμό τετράσημο. Χορεύεται σε όλη την Ήπειρο από ικανότατους χορευτές που έχουν τη δυνατότητα να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν με τη διάθεση της στιγμής.

ΟΣΜΑΝΤΑΚΑΣ

Aιντε! Οσμαντάκα, τη λεβεντιά σου να 'χα!
Τη λεβεντιά σου να 'χα! Γεια σου, Οσμάντάκα!
Αιντε! Σύ κοιμάσαι και γω νυστάζω
Σε συλλογιούμαι κι αναστενάζω.
Μαύρα μου μάτια και κοντυλογραμμένα,
Ως πότε θα κοιμόσαστε χώρια από μένα?
Ξύπνα, Οσμάντάκα!και βάλε τα τσαρούχια!
Στρίψε τη μουστάκα! Γεια σου Οσμαντάκα!

1η παραλλαγή (Ηπείρου)
Γειά σου Οσμαντάκα,
τη λεβεντιά σου να΄χα
τη λεβεντιά σου να΄χα,
γειά σου Οσμαντάκα.
Εσύ κοιμάσαι
κι εγώ νυστάζω,
Σε συλλογιούμε
κι αναστενάζω.
Ξύπνα Οσμαντάκα
και βάλε τα τσαρούχια,
στρίψε τη μουστάκα,
γειά σου Οσμαντάκα.

2Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (Ηπείρου)
Άιντε Οσμάν Τάκα,
στρίψε τη μουστάκα,
γεια σου Οσμάν Τάκα.
Άιντε Οσμάν Τάκα,
τη λεβεντιά σου να 'χα,
γεια σου Οσμάν Τάκα.
Άιντε ωρέ, εσύ κοιμάσαι
κι εγώ νυστάζω,
σε συλλογιούμαι κι αναστενάζω.
Γεια σου Οσμάν Τάκα, τα
η λεβεντιά σου να 'χα.

3Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ (Αφοί Χαλκιά, 1950)
Ωρέ Σαμαντάκα,
τη λεβεντιά σου να 'χα. (δις)
Ωρέ γεια σου Σαμαντάκα.
Αχ! εσύ κοιμάσαι κι εγώ νυστάζω,
Σε συλλογιούμαι κι αναστενάζω.
Ξύπνα Σαμαντάκα
και βάλε τα τσαρούχια,
Στρίψε τη μουστάκα,
γεια σου Σαμαντάκα.

4η παραλλαγή

Μωρέ γειά σου Σαμαντάκα, την λεβεντιά σου να ΄χα,
την λεβεντιά σου να 'χα, γειά σου Σαμαντάκα.

Α'ι'ντε εσυ κοιμάσαι, αχ κι εγώ νυστάζω,
σε συλογιούμαι κι αναστενάζω.

Εσυ κοιμάσαι μωρε στα σεντονάκια,
κι εγώ γυρίζω στα έρημα σοκάκια.

Ξύπνα Σαμαντάκα, και φόρα τα τσαρούχια,
στρίψε τη μουστάκα, γεια σου μωρε Σαμαντακα

ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ (από Δόμνα Σαμίου)

α. Κινητικό μοτίβο
Στο (1,2), γίνεται άρση του δεξιού ποδιού, ελαφρά λυγισμένου, μπροστά από το αριστερό που εκτελεί συγχρόνως δύο αναπάλσεις.
Στο (3), το δεξί πόδι πατάει προς τα δεξιά.
Στο (4), γίνεται άρση του αριστερού ποδιού, ελαφρά λυγισμένου, προς τ' αριστερά.
Στο (5), το αριστερό πόδι πατάει μπροστά από το δεξί προς τη φορά του χορού.
Στο (6), το δεξί πόδι πατάει προς τη φορά.
Στο (7), το αριστερό πόδι πατάει μπροστά από το δεξί προς τη φορά του χορού.
Στο (8), το δεξί πόδι πατάει προς τη φορά και λίγο προς τα πίσω, ενώ συγχρόνως γίνεται στροφή των δαχτύλων των ποδιών και του σώματος προς τ΄ αριστερά.
β. Κινητικό μοτίβο
Στο (1), το αριστερό πόδι πατάει μπροστά από το δεξί προς τη φορά.
Στο (2), το δεξί πόδι πατάει προς τη φορά.
Στο (3), το αριστερό πόδι πατάει μπροστά από το δεξί προς τη φορά.
Στο (4,5), γίνεται άρση του δεξιού ποδιού, ελαφρά λυγισμένου, μπροστά από το αριστερό που εκτελεί συγχρόνως δύο αναπάλσεις.
Στο (6), το δεξί πόδι πατάει με το μπροστινό τμήμα του ταρσού πίσω από το αριστερό.
Στο (7), το αριστερό πόδι εκτελεί ένα πολύ μικρό βήμα προς τ' αριστερά.
Στο (8), το δεξί πόδι πατάει πίσω από το αριστερό, προς τ' αριστερά.
Στο (9), το αριστερό πόδι πατάει κοντά στο δεξί στην προσοχή.

 Κατά πολλούς τα "δημοτικά" είναι κατασκεύασμα της λαογραφίας του 19ου αι. (Πολίτης, κ.λπ.), όπου διάφοροι εθνικιστές στο πνεύμα του γερμανικού ρομαντισμού γύριζαν στα χωριά και έψαχναν αρβανίτικα,  βλάχικα, σλαβόφωνα, τουρκόφωνα τραγούδια τα οποία "εξελλήνιζαν" και ευπρέπιζαν για το καλό της πατρίδας και του έθνους. Δεν είναι τυχαίο ότι τα "δημοτικά" τα έφερε μπροστά ο θίασος Γεωργίου Παπαδοπούλου .

Η άποψη αυτή ενισχύεται από το γεγονός πως όλοι οι Βαλκανικοί λαοί διεκδικούν τον Σαμαντάκα και τον καλούν να ξυπνήσει, να γίνει zapata, να βάλει δηλαδή τα τσαρούχια και να  στρίψει τη μουστάκα.

Ερμηνευτικά τώρα:

Γιατί κοιμήθηκε ο λεβέντης και τι πρόκειται να γίνει άμα ξυπνήσει;
Σε ποια σεντονάκια κοιμάται?
Ποιο είναι το θηλυκό πρόσωπο που πίνει φαρμάκια σύμφωνα με την ίδια παραλλαγή και ποιο το αρσενικό που νυστάζει κι αυτό συλλογιζόμενο τον κοιμισμένο Σμαντάκα?

Ύπνος μάλλον είναι ο θάνατος και τα σεντονάκια ειναι τα ... σάβανα.

"Ξύπνα" ,τι σημαίνει? Εδώ  είναι όλο το "ζουμί" του τραγουδιού που ,ίσως ,εξηγεί και τη δημοφιλία του. Αν το θεωρήσουμε μοιρολόι ,το ξύπνημα του Σαμαντάκα θα είναι και το ξύπνημα του άλλου/των άλλων

Ολοι μα όλοι οι παραδοσιακοί χοροί προέρχονται από κινήσεις της καθημερινής ζωής. Οι γυναίκες χόρευαν όπως θέριζαν ή τσάπιζαν τα χωράφια, οι άντρες όπως πολεμούσαν. Ακόμα και σήμερα, οι χοροί των ποντίων, τα ζειμπέκικα και άλλα είναι πολεμικοί χοροί.
Ο ραγιάς, ο υποταγμένος δηλαδή, είχε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Περπατούσε σκυφτός και παθητικός δείχνοντας την υποταγή του και ελπίζοντας να μην τον βάλει στο μάτι η εξουσία. Στον αντίποδα βρισκόταν ο λεβέντης που διατηρούσε την αξιοπρέπεια και περηφάνειά του και έδειχνε να μην τον τρομάζει τίποτα. Και μόνο η στάση του ενέπνεε την εξέγερση στους νέους που δεν είχαν ακόμα καμπουριάσει από την υποταγή.
Η λεβεντιά σε καιρούς που η εξουσία σου έκοβε το κεφάλι χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανέναν ήταν ένα δείγμα επαναστατικότητας. Οταν μάλιστα ο λεβέντης χόρευε τον πολεμικό του χορό κατάμουτρα στον αφέντη, τότε το μήνυμα ήταν σαφές: δε σε φοβάμαι και μπορώ να σε τσακίσω!

http://www.youtube.com/watch?v=9KUw9hLCtLQ

και η ελληνικη εκδοχή

http://www.youtube.com/watch?v=sNOmY-GNMJ8

Αξιολογήστε το άρθρο 
25 ψήφοι
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
Σχόλια

08/06 12:11  elenitsa 1
Βρε,περιβολι εισαι!
08/06 12:17  Αli Baba
Χωρίς μαρούλια.
08/06 12:26  elenitsa 1
Θελεις να φωναξω τον μαναβη?
08/06 12:28  Manta ray
Μπράβο φίλε Αλή, τώρα μάλιστα!

Ο Σαμαντάκας (έτσι τον λέμε εμείς εδώ, και το "Σ" προφέρεται "χοντρό") είναι από τους πιο δύσκολους χορούς που έχουμε... Είναι κάτι σαν το ζεϊμπέκικο της δημοτικής παράδοσης - χορεύεται σπανίως και από γυναίκες, αρκεί να είναι λεβέντισσες και εξαιρετικές χορεύτριες... Είναι χορός που μπορεί να σε ξεφτιλίσει άμα κάνεις και μπεις μπροστά χωρίς να "το νιώθεις"...

Και η ιστορία του Σαμαντάκα μιλάει για όλα - για την αδελφοσύνη των λαών απέναντι στους αφέντες, για την περηφάνια της ελεύθερης ζωής και την πίκρα του θανάτου... αλλά και για την ελπίδα να "σηκωθεί" κάποτε ο Σαμαντάκας και να ξαναρχίσει τον αγώνα...
08/06 12:30  Αli Baba
Το "τώρα μάλιστα" τι τόθελες? Με χάλασε! Μαύρισα απ το κακό μου.
08/06 12:36  Yannis K.
Φοβερό!
Μπράβο Ali!
Αντε στην υγεια σου και στην υγεια των απανταχου Σαμαντακαιων!
08/06 12:45  Αli Baba
Στην υγειά σου και σένα,αν κι εδώ είναι νωρίς ακόμη!
08/06 12:48  shell
5*5*5*5*5*5*5*5*
www.youtube.com/watch?v=BOxrwLjCJSE&feature=related
08/06 13:18  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Γεια σας Αλή με τα ωράια σας. Αυτό που έτε περί των "δημοτικώ" εμπεριέχει μεν σπερμα αληθείας, αλλά μην το τραβουμε και απο τα μαλλιά. Οι κολονέλοι ήσαν γνησιοι εκπρόσωποι της λαΐκής δεξιάς, εξ ου και η δημοτικομανία (εις αυτό πάντως συμφωνουμε). Άλλωστε και ο μέγας Ζαμπέτας που τότε μεσουρανούσε ήτο πρώτο όνομα εις τας εορτας των. Μην εξάγωμεν συμπεράσματα.

Κατά τα λοιπά, μην αρχίσουν πάλι τα γνωστά ότι η εξέγερσις του 1821 ήτο... ταξική! Το έχουμε ξαναειδεί το έργο, απέδωσε καλάς αργομισθίας εις πολλούς της προοδευτουριάς εις το χειμαζόμενον και κατεχόμενον ελληνικον πανεπιστήμιον, αλλά παραμένει δι'εσωτερικήν κατανάλωσιν.

Μ'αρέσει που βάζετε τον Αλβανικόν τσιαμικον προ του Ελληνικού, εντός ολίγων ετών βάσει γεννήσεων άλλωστε πρώτος θα έρχεται και με διαφορά οπότε καλόν είναι να προετοιμαζόμεθα. Τα δέοντα πάντως, τα (ξενοφερτα) κλαρίνα με συγκινούν πάντοτε, ως και το βουζούκιον.
08/06 13:30  Αli Baba
Τον μπαγλαμά,λησμονήσατε.Οργανάκι των λαϊκών και των καταφρονεμένων.Η δεν ταιριάζει σε πρίγκηπες?
08/06 13:49  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Ασφαλώς και το βαγλαμαδάκι. Εάν εννοειτε εμέ, πρίγκηψ ασφαλώς και δεν είμαι. Μην κάμνετε βιαστικάς κρίσεις και αναστρέψατε τα στερεότυπα, έχει πλάκα!
08/06 14:09  Swearengen
Καλησπέρα Θρασύβουλε,
Δύο παρατηρήσεις, μουσικής -καθαρά- υφής
1) Δεν υπάρχουν Αλβανικά και Ελληνικά τσάμικα : Ο Τσάμικος χορός είναι ένας, ο χορός των Τσάμηδων. Μουσικά και χορευτικά. Ο στίχος είναι άλλο ζήτημα.
2) Δεν υπάρχουν ελληνικά και ξένα κλαρίνα : Το κλαρίνο είναι ένα όργανο, το γνωστό κλαρινέτο της συμφωνικής ορχήστρας,το οποίο υιοθέτησαν αρχικά οι μπάντες των μουσικών του τουρκικού στρατού στις αρχές του 19ου αιώνα. Όπως άλλωστε θα παρατηρήσει κανείς, οι κλίμακες και οι χρωματισμοί είναι ΑΚΡΙΒΩΣ πανομοιότυποι, σε αμφότερες την ελληνική και αλβανική εκδοχή των δημοτικών τραγουδιών.
08/06 14:18  Swearengen
Και κάτι ακόμη : Ναι μεν το κλαρίνο (κλαρινέτο σε ντό) είναι ολοφάνερα ΜΗ ελληνικής προελεύσεως όργανο, το μπουζούκι όμως θεωρείται και είναι όργανο ελληνικό. Προερχόμενο μεν από τη μεγάλη οικογένεια των εγχόρδων που βασίζονται κατασκευαστικά στο αραβικό ούτι, πλην όμως εξελιγμένο στην Ελλάδα, ως βασικό όργανο της ελληνικής λαϊκής μουσικής. Παρεμπιπτόντως, ένα είδος "μπουζουκιού" απότελεί βασικό όργανο της Ιρλανδικής παραδοσιακής μουσικής και ονομάζεται ...Bouzouki.
08/06 14:20  Manta ray
Όταν κάποιος διαβάζει την Ιστορία φορώντας μαύρα γυαλιά, έ, θα του φαίνονται όλα μαύρα, αγαπητέ Θρασύβουλε... Κατά τα άλλα, αφήστε και κάτι στο οποίο να μην είστε ο αδιαμφισβήτητος ειδήμων... Μέχρι και τι σημαίνει ο Σαμαντάκας ΜΑΣ, ήλθατε να μας εξηγήσετε...
08/06 14:31  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Μαντα, αφήσατε τας σταλινικού τύπου επιθέσεις. Δε βλέπω να εξήγησα τιποτε ή εάν κάπου το βλέπετε να μοι το ειπειτε. Η αλήθεια είναι ότι τώρα που η καταγωγή σας μοι είναι εμφανής, εξηγουνται πολλά πράγματα. Όμαιμοι και ομοϊδεάται σας επιστευσαν εις, ανέδειξαν και διετήρησαν τον Χοζα εν Ιλλυρία.

Ομαιμοι και ομοϊδεάται μου ηγωνίσθησαν, αιμάτωσαν και ενικησαν ώστε επεκράτησε εν Ελλάδι η δημοκρατία. Δεν είναι ιδικός μου ο Σαμαντάκας, δικοί μου είναι οι Χιμαριώται και ο Αναστάσιος. Μην πλανάσθε πλανην οικτράν.

Και να με συγχωρέιε εάν σας ενόμισα σταλινικόν. Εμβερχοζικός είσθε εν τέλει. Και παρτε το χαμπάρι: ο Καλοχαιρέτας δεν πιστεύει, απλώς αμφισβητει. Αλλά που να σας εξηγώ τα προτερήματσα του Βενιζέλου έναντι του Εμβερ τωρα...
08/06 14:42  Yannis K.
ρε παιδια αυτος θα με κανει να σιχαθω και το Βενιζελο στο φιναλε !
08/06 14:42  Manta ray
Σταλινικός θρασύβουλε δεν είναι χαρακτηρισμός ιδεολογίας αλλά πολιτικής πρακτικής - και ως τέτοιον τον δικαιούστε αναμφισβήτητα. Τώρα, για το ποιοί κράτησαν αυτά τα χώματα και ποιοί άνοιγαν τότε τα σπίτια τους στους φυγάδες των καθεστωτικών, επιτρέψτε μου να έχουμε καλύτερη άποψη γιατί εδώ ήμασταν και τα ζήσαμε.
Ο Σαμαντάκας δεν έχει σημασία αν ήταν Έλληνας ή Αλβανός, Χριστιανός ή Μουσουλμάνος - ήταν ένας λαϊκός ήρωας που έγινε τραγούδι γιατί τον αγάπησαν όλοι οι καταπιεσμένοι.

Όσο για την πολιτική μου θέση, είναι ενδεικτικό, μετά από τόσο καιρό που ανταλάσσουμε απόψεις, της άγνοιας που σας διακατέχει το πόσο έξω από την πραγματικότητα είναι η "εκτίμησή" σας. Γι' αυτό θα σας βοηθήσω λίγο ακόμα: Είμαι μ' αυτούς που δίνουν βήμα στους ιδεολογικούς αντιπάλους και δεν απειλούν με διαγραφές ως σατραπίσκοι όταν τα επιχειρήματά τους γίνονται σκόνη...
08/06 14:48  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Εύγε Μαντα, να μοι υποδείξετε που μοι εδώσατε βήμα ίνα σας συγχαρώ δια την αληθειαν του λογου σας. Έως τότε θεωρητικολογείτε (ή μάλλον πλανάσθε) ακαταπαύστως και δια χαρακτηρισμών απαξιούτε την διάφορον άποψιν, δειγμα ασφαλές του εμβερχοζισμού.

Εάν πάντως είσθε ο Αλή να με συμπαθέιτε. Εν αντιθέσει μετά των εμβερχοζικών ουδεμίαν έχω διάθεσιν να στιγματίζω συμπεριφοράς εντός του χώρου ενός εκάστου. Εις την περίπτωσιν ασφαλώς που είσθε ο Αλη και δεχθείτε τη συγγνώμην μου εάν παρεβίασα τον χώρον σας αναμένω την ιδικήν σας δια τας εμβερχοζαειδείς αθλιότητας που έχετε γράψει εναντίον μου και άλλων δημοκρατών.
08/06 14:49  Swearengen
Δεν άκουσα ποτέ μου Γερμανούς και Αυστριακούς να ανοίγουν καυγά με αφορμή τον Μότσαρτ. Είμαστε άξιοι της τύχης μας. Μόνοι μας τη φτιάξαμε άλλωστε, ανά τους αιώνες. Λυπάμαι πολύ.
Θρασύβουλε, ξαναδείτε παρακαλώ τί γράψατε για τον MantaRay.
Aν δεν έχετε αντίρρηση και δεν αντίτίθεται κάποιος φίλος , εισηγούμαι τη διαγραφή του συγκεκριμένου σχολίου.
08/06 14:53  Swearengen
Επί του τελευταίου σχολίου σας, Θρασύβουλε :
Δεν είναι ο Manta οικοδεσπότης. Στο blog γράφουμε εναλλάξ ο Usound και εγώ. Σημερινός οικοδεσπότης και "εισηγητής" του θέματος είναι ο Usound.
08/06 15:01  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Εξ εμού έχετε το ελευθερον και να με συγχωρείτε ειλικρινώς εάν παρεξετράπην. Πλην όμως έχω φθάσει έως ώτων δια τας συνεχείς επιθέσεις προσωπικου και πολιτικού περιεχομένου. ΟΥΔέΠΩ έχω επιτεθεί πρώτος και αυτά τα περί μαυρίλας δεν τα φερω ελαφρώς.

Έχωμεν φθάσει να πρέπει να απολογούμεθα εις νοσταλγούς ή/και τέως του Ιωσηφ και του Εμβέρ που με ξυλοεφόρτωναν ότε ομιλούσμαε δια τα δικαιώματα των χειμαζομένων εν Βορείω Ηπείρω ΤόΤΕ.

Αλλά περαν τούτου, έχετε δίκαιον, πρέπει να διατηρώ ψυχραιμίαν. Όπερ, αφαιρεσατε.
08/06 15:01  Usοund
Μην ασχολείσαι, Διαμαντή. Ούτε αυτό το στοιχειώδες δεν μπόρεσε να συλλάβει!
08/06 15:03  Usοund
Και σε παρακαλώ μην τα διαγράψεις. Αποτελούν τρανή απόδειξη της ευφυίας του συγκεκριμένου!
08/06 15:07  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Εξ αυτου δε του λόγου και του ως άνω σχολίου αγαπητέ Swear θα μοι επιτρέψετε να μην ξανασυμμετάσχω ενταύθα.

Ασφαλώς και το πρέπον είναι να συγχαιρετε αλλήλους Μαντα και Usound και να΄προπηλακίζετε οιονδήποτε έχει διάφορον άποψιν. Εδώ σας εβόλεψε επί Ιωσηφ και Εμβερ ότε (και ΤόΤΕ) ήσαστε ΑΠΟΛύΤΩΣ βεβαιοι δια το δίκαιόν σας. Ή νομίζετε ότι ελησμόνησα πόσοι έκλαυσαν και κλαίγουν τους στυγνοτέρους δικτάτορας που ελάτρευσαν διότι δεν έχουν το θάρρος να καταπιούν τον εγωισμον τους και να ειπούν: συγγνώμην έσφαλλα που ελατρευα το σκοτος και τα ακαθάρματα.

Swear, θα τα λεμε αλλαχού. Οι άλλοι συνεχίσατε, εδώ δε σας επτόησαν αι εκατόμβαι των νεκρών μαρτύρων του παραπετάσματος, ο Καλοχαιρέτας θα σας πτοήσει?
08/06 15:08  Swearengen
Θρασύβουλε, το σημερινό θέμα του πολύ φίλου μου Usound, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αγγίξουμε το θέμα της σύμμειξης των πολιτισμών, ανά τους αιώνες. Και ιδίως της μουσικής σύμμειξης. Θα μπορούσαμε να φέρουμε πλείστα παραδείγματα. Τους Τσάμικους χορούς, το ευρωπαϊκό κλαρίνο, το αραβικό ούτι, την κρητική λύρα (που προέρχεται από το βιολί) κατ' αντιδιαστολή προς τον Ποντιακό κεμεντζέ (που είναι όργανο "αυτόχθον"), χίλια δυό πράγματα. Τώρα, πώς καταλήξαμε στον Στάλιν και τον Εμβέρ, δεν μπορώ να καταλάβω. Φοβάμαι ότι καμμιά φορά "ψαχνόμαστε" (για όλους ισχύει) να βρούμε πολιτική χροιά εκεί που δεν υπάρχει. Και -μοιραία- ανοίγουμε μικρούς καθημερινούς εμφυλίους.
08/06 15:10  Yannis K.
ρε σεις μπαγλαμαδες, σαμαντακαιοι με μπλεξατε με τα ονοματα σας και ποιος εχει τι και γραφει τι.
Ο Αλής ειναι swear? Ο swear ειναι ο Διαμαντης που εχουνε κανει το μπλοκ μαζι με τον usound?
To μπλοκ το εχουνε αυτοι οι τρεις που ομως ειναι δυο και ειπανε να κανουνε ενα μπλοκ? Και υπαρχει και η υπονοια ο Mantas να ειναι ο Αλής που ισως ειναι ο swear!
Ρε σεις λομπυ εχετε φτιαξει?!
Τριγωνικες συναλλαγες?
Καλο το μπλοκ βεβαια δε λεω ...τοπ.
08/06 15:13  Swearengen
Γιάννη, θα στο εξηγήσω απλά : Ο Διαμαντής είναι ο γιατρός, που έχει φίλο τον Μanta Ray, που είναι ο market-maker του "Αλή", ο οποίος υποκρύπτει τον Usound, που σήκωσε θέμα για τον Σιαμαντάκα, που δεν είναι άλλος από τον ... Θρασύβουλο !
Κατάλαβες ?
08/06 15:13  Usοund
Κοινοκτημοσύνη ,γιάννη! Αδιανόητη για φανατικούς!
08/06 15:15  ΓουρουνοΜούρης
-Βρε σείς, εμένα με ξεχάσατε ?
08/06 15:17  σπασίκλας-d2
Αμ, εμένα?...
08/06 15:17  ΣΙΓΑΛΑΣ
Aφου επιτέλους τα έβαλα σε μία ταξη τα διάφορα ονόματα(χμ...)επανέρχομαι στο θέμα
Που θα δείτε το ποδόσφαιρο?
Βόρεια ή Νότια
08/06 15:20  Usοund
Eίσαι για Βόρεια? Μπυρόνια άφθονα!
08/06 15:21  ΣΙΓΑΛΑΣ
Λεγε που και ποτε
08/06 15:22  Swearengen
Ιδού και ο Σιγάλας, γνωστός και ως Πρύτανης της "παραλλαγής" !
Ποιό ποδόσφαιρο μωρέ ? Εδώ περιμένουμε τους Ολυμπιακούς, να δούμε κάνα πινγκ-πονγκ, να φχαριστηθούμε κινεζίλα !
08/06 15:24  ΣΙΓΑΛΑΣ
Εσυ θα πινεις μονο δεν θα βλεπεις..οκ?
08/06 15:26  Usοund
Μη σε νοιάζει εσένα!
08/06 15:27  elenitsa 1
σεισμο καταλαβατε?
08/06 15:27  Usοund
Τον προέβλεψα!
08/06 15:28  elenitsa 1
Ολο το σπιτι παει σαν την βαρκα μες στο κυμα.Το νοιωθετε?
08/06 15:28  elenitsa 1
Κι αυτον????????????????????????
08/06 15:28  Usοund
Μην τα μπερδεύεις, Ελένη!
08/06 15:32  elenitsa 1
Τι μπερδεψα,φιλαρα?
08/06 15:32  ΣΙΓΑΛΑΣ
Swear...εισαι η οχι... να ανεβω βορεια?
08/06 15:36  Swearengen
Εσύ ανέβα. Εγώ έχω στις 17.00 ραντεβού και καθόλου πονηρό.
08/06 15:38  ΣΙΓΑΛΑΣ
Elenitsa 1
που μενεις και καταλαβες το σεισμο?
εδω στα νοτια δεν καταλαβαμε τιποτα
08/06 15:40  Usοund
Δεν είναι θέμα περιοχής. Ήταν αποτέλεσμα σύνθεσης δονήσεων!
08/06 15:46  elenitsa 1
Παιδες,απο Νεα Μακρη με πηραν κατατρομαγμενοι για τον σεισμο.Εγω ειμαι στο απεναντι ακρο,δυτικα.Τον αισθανθηκα σε ολο του το ευρος.Και ηταν πρωτοφανης.Συνθεση δονησεων,ντοκ.
08/06 15:49  Yannis K.
εγω παντως ελενιτσα, εδω δε καταλαβα τιποτα
08/06 15:50  Swearengen
Σιγάλα, γνωστέ και ως "ο Ανθρωπος με τα χίλια πρόσωπα" :
Όχι σήμερα, φίλε. Αλλη φορά.
08/06 15:53  elenitsa 1
Γιαννη,εσυ καταλαβες εναν προσεισμο στο μπλογκ σου.Μολις το ξαναεπισκεφτει ο γιατρος θα νοιωσεις και τον κυριως σεισμο.Θεμα χρονου ειναι.
Σελίδα 1 από 2Νεότερα σχόλια »Τελευταία σελίδα

Σχετικά με το blog

Λίγα λόγια για εμένα
www.mantri.gr
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι