ALI BABA
Τόπο στα νιάτα η στον τόπο τα νιάτα?
1213 αναγνώστες
Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου 2008
11:43
Αυτό μου «μυρίζει» κάτι διαφορετικό. Δεν μπορώ να το εντάξω στα συνήθη κατά καιρούς επεισόδια. Σαν να υποβόσκει μια βουβή οργή σε μεγάλα στρώματα του πληθυσμού κι όχι μόνο σε κάποιες ομάδες νεαρών ταραξιών. Ακραίες εκφράσεις διαμαρτυρίας εκτυλίσσονται μπροστά μας. Δεν τυγχάνουν, όμως, καθολικής αποδοκιμασίας. Αρκετοί τις επιβραβεύουν χωρίς όμως να μπορούν να εξηγήσουν πειστικά τα αίτια αυτής της επιδοκιμασίας. Είναι αφορμή ο σκοτωμός του μικρού για την έκφραση διαμαρτυρίας εν όψει της οικονομικής κρίσης η ακόμη και εξαθλίωσης? Είναι έκφραση απογοήτευσης για την κατάντια της πολιτικής , των πολιτικών και των off shore ιερωμένων? Είναι θυμός για την εκμετάλλευση του τόπου από πέντε «νταβατζήδες» που όλες οι εκλεγμένες πόρνες τούς δείχνουν με το δάχτυλο τη μέρα και τη νύχτα τούς «κάθονται»? Είναι όλα αυτά μαζί? Είναι και κάτι άλλο? Είναι η μουγκή ντροπή μας για τον πάτο που σχεδόν όλοι μας πιάσαμε? Η μήπως καταλάβαμε επιτέλους πως στον πάτο του βάζου δεν έχει άλλο μέλι ,γιατί το  φάγαμε, αλλά πρέπει ταυτόχρονα και να αποτινάξουμε από πάνω μας τον χαρακτηρισμό του λαθροχείρα? Πρέπει να βρεθούν εξιλαστήρια θύματα. Μακριά από μας. Τους τίμιους, τους εργατικούς, τους μη δωροδοκούμενους, τους μη δωροδοκούντας, τους φοροεντάξει, τους οικολόγους, τους καλούς γονείς, τους συνετούς οικογενειάρχες, τους αποταμιεύοντες τον κόπο μας κι όχι πιστωτικές κάρτες, τους λιτοδίαιτους, τους μη φιγουρατζήδες, τους ψηφοφόρους του ικανού και έντιμου πολιτικού κι όχι του ρουσφετολόγου, τους παρκάροντες πάντα νόμιμα, τους μη χλιδάτους, τους μη πήδουλες και μη πηδόμενες, τους…………

Δεν μεταδίδω άλλο……….

 

Υ.Γ.(ξεκάρφωτο).
Ο Περικλής, διακηρύσσει στον Επιτάφιο : Κάθε πολίτης προτιμάται στα δημόσια αξιώματα, όχι διότι ανήκει σε ανώτερη τάξη αλλά, σύμφωνα με την προσωπική του αξία. Και κανείς δεν κωλύεται λόγω πενίας να καταλάβει δημόσιο αξίωμα, αν έχει κάτι καλό να προσφέρει στην πόλη. 
".. Κατά δέ τήν αξίωσιν ώς έκαστος  έν τώ ευδοκιμεί, ούκ' από μέρους τό πλέον είς τά κοινά ή απ' αρετής προτιμάται, ουδ' αύ κατά πενίαν, έχων γέ τί αγαθόν δράσαι τήν πόλιν, αξιώματος αφανεία κεκώλυται..".  
Οι δε Νόμοι, προέβλεπαν :
1. Την υποθήκευση της περιουσίας των εκλεγομένων αρχόντων, μέχρι να αποδώσουν λογαριασμό γιά τα πεπραγμένα τους.
   "Τας των Αρχόντων ουσίας ενεχυράζεσθαι, έως αν λόγον αποδώσι την πόλιν".
2. Την απαγόρευση αποδημίας, οποιουδήποτε άσκησε δημόσιο αξίωμα, πρίν ελεγχθεί.
    "Αρχήν υπεύθυνον, μη αποδημείν".
3. Όποιος ενώ οφείλει στο δημόσιο, ασκεί αρχή, αν αποδειχθεί ενώπιον του δικαστηρίου, τιμωρείται με θάνατο.
   "Εάν τις οφείλων τώ δημοσίω άρχη και εάν αλώ, θάνατον λέγει νόμος, ός κείται".
4. Οι ψευδείς υποσχέσεις, διδόμενες ενώπιον του λαού, τιμωρούνται με θάνατο.
    "Εάν τις υποσχόμενος τι τον δήμον εξαπατήση, εισαγγελίαν είναι περί' αυτού, κάν αλώ, θανάτω ζημιούν".
5. Οι δωροδοκούντες, ή καταβάλουν το πόσό εις το δεκαπλάσιον στο δημόσιο ταμείο ή, τιμωρούνται με θάνατο.
    "Τους δωροδοκούντας ή θανάτω ζημιούσθαι ή δεκαπλούν τού έξ αρχής λήμματος εκτίνειν".
6.Εάν τις Αθηναίων λαμβάνη παρά τινος, ή αυτός διδώ ετέρω, ή διαφθείρη τινάς επαγγελλόμενος επί βλάβη τού δήμου, καί τινος τών πολιτών τρόπω, ή μηχανή ητινιούν, άτιμος έστω, καί παίδες καί τά εκείνου.

Όποιος Αθηναίος δεχτεί δώρα από κάποιον, ή ο ίδιος δωροδοκήσει άλλον, ή δίνοντας υποσχέσεις καί χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους καί τεχνάσματα, διαφθείρει κάποιους, με σκοπό να προκαλέσει ζημία στο λαό, να τιμωρείται καί ο ίδιος καί τα παιδιά του με την ποινή της ατιμίας καί να κατάσχεται η περιουσία του.
7.. Η απουσία βουλευτή απο το βουλευτήριο, τιμωρείτο με αφαίρεση της ημερήσιας αποζημίωσης και με πρόστιμο διπλάσιο αυτής.
   "Τόν δέ μή ιόντα είς τό βουλευτήριον των βουλευόντων τήν ώραν τήν προρρηθείσαν, οφείλειν δραχμήν μίαν τής ημέρας εκάστης, εάν μή
     ευρισκόμενος άφεσιν της βουλής απή"
Αξιολογήστε το άρθρο 
Δεν έχει αξιολογηθεί
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
Σχόλια

08/12 11:55  elenitsa 1
Πριν 2.500 χρονια θεματα,που σημερα μας προκαλουν βαναυσα,ηταν λυμενα.Κι υποτιθεται οτι παμε μπροστα προϊοντος του χρονου.
08/12 12:16  Nantia42
ΕΙΝΑΙ που δωσαμε λευκες επιταγες, ΕΙΝΑΙ που εγιναν ερημην μας ,ΕΙΝΑΙ που εγιναν εις βαρος μας.
ΕΙΝΑΙ ??? η σταγονα που ξεχυλισε το ποτηρι .
ΕΙΝΑΙ το αλλοθι μας.
08/12 12:27  adiavastos
Τότε ο αιώνας ήταν ΧΡΥΣΟΣ. Σήμερα είναι Χρυσό-βουλος
08/12 12:28  Usοund
Είναι μήπως το σκάσιμο της φούσκας και της αδιαφορίας? Είναι αφύπνιση? Είναι απόφαση να ξαναχτίσουμε τα ερείπια? Η μήπως θα περμένουμε ξανά να τα χτίσουν κάποια κορόιδα?
08/12 12:32  haros
οχι γιουσαουντ,δεν ειναι τιποτα απο ολα αυτα,σε πεντε εξι μερες,ολα οπως πριν.ολα.
08/12 12:34  Bluesman
ακριβως ετσι...
08/12 12:58  Manta ray
Πολύ καλό το άρθρο φίλοι, δείχνει προς την καρδιά του προβλήματος... Η άποψή μου: ΜΑΚΑΡΙ να είναι...
08/12 16:12  illusionist
"Αυτό μου «μυρίζει» κάτι διαφορετικό."

Σαν το χώμα πριν την βροχή κάπως;

http://www.youtube.com/watch?v=k1T8sCl4Emg
08/12 16:43  protesilaos
Τι σχεση εχει ομως βρε illusionist,o ποιητης της ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ με τα πλανημενα παιδια και τους γελοιους βανδαλους που καινε την ελληνικη σημαια;ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ!

08/12 16:44  KYNIKOS
καταλαβατε πως εννοειτο η δημοκρατια τοτε?το αντιθετο μ αυτο που εχει εμπεδωθει στην ελλαδα μετα την χουντα που εφταιγε για ολα
08/12 20:08  periscopio
Ευχαριστώ γι αυτό το υστερόγραφο !
Θα το τυπώσω και θα το αφήσω στο γραφείο της κόρης μου, σαν απάντηση στα χθεσινά της ερωτήματα, στα οποία δυσκολεύτηκα πολύ να απαντήσω...
(Μου δώσατε μια καλή ιδέα για το δώρο της στις γιορτές.)

Θα συμφωνήσω με την Νάντια42 "ΕΙΝΑΙ το αλλοθι μας"

Στην πράξη έχουμε χοντρό σύμπλεγμα με την ιστορία μας, μάλλον τη μισούμε παρά την αγαπάμε (βλ. μετονομασίες δρόμων, πλατειών, τοπονυμίων κλπ.)
08/12 20:41  periscopio
Και ναι, ναι απόψε την καίμε (την ιστορία εννοώ)
...
08/12 22:39  elenitsa 1
Aραγε προβλεποταν ποινη για τους αρχοντες που επετρεπαν στον οχλο να ασχημονει ανεμποδιστος κατ'εξακολουθησιν?Η αυτο ειναι φαινομενο μονο των ημερων μας?

Σχετικά με το blog

Λίγα λόγια για εμένα
www.mantri.gr
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι