ALI BABA
Καραθεοδωρή και καρα-ανεγ-κεφαλή.
945 αναγνώστες
Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2008
13:48
 

                                                                                                               Go to fullsize image                                      

 

                             Η επίσημη θέση

 
Η απόφαση της Συγκλήτου της Ακαδημίας Αθηνών για την αποκατάσταση της μνήμης του Κ. Καραθεοδωρή

“Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή θεωρείται ο μεγαλύτερος Έλληνας μαθηματικός μετά τους Αρχαίους Κλασσικούς. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1917 κατέλαβε (ως διάδοχος του περίφημου Felix Klein) την έδρα των Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Gόttingen, την λαμπρότερη τότε έδρα Μαθηματικών στην Υφήλιο. Επίσης είναι πασίγνωστα τα άκρως κολακευτικά επιστημονικά σχόλια του Einstein γι’ αυτόν, ενώ ο Behnke αναφέρει ότι: “Ο Κ. Καραθεοδωρή είναι - με διεθνή μέτρα- ο μεγαλύτερος μαθηματικός αυτής της εκατονταετίας”.Εξαιρετικά σημαντική ήταν και η προσφορά του Καραθεοδωρή στο Ακαδημαϊκό γίγνεσθαι της Ελλάδος. Το 1913 σε συνάντησή του στο Βερολίνο με τον Ακαδημαϊκό Γεώργιο Στρέϊτ, προτείνει την ίδρυση Πανεπιστημίου στην Θεσσαλονίκη. Ο Στρέϊτ συμφωνεί και ο Καραθεοδωρή συντάσσει σχέδιο οργανισμού για το υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο. Το 1919 συναντάται κατόπιν προσκλήσεως στο Παρίσι με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος του αναθέτει την σύνταξη υπομνήματος για την ίδρυση Πανεπιστημίου στην Σμύρνη.

Ακολούθως υποβάλλει πλήρες σχέδιο λειτουργίας του Πανεπιστημίου αυτού και προτείνει την πρώτη ομάδα διδασκόντων καθηγητών. Επίσης φροντίζει να εφοδιασθεί το Πανεπιστήμιο με μια σημαντική βιβλιοθήκη και με 8000 όργανα Φυσικής και Χημείας. Αργότερα, μετά τα θλιβερά γεγονότα που επακολούθησαν, αγωνίζεται μέχρι και την τελευταία ημέρα του χαμού της Σμύρνης για να διασώσει ό,τι ήταν δυνατόν από το πολύτιμο υλικό του Πανεπιστημίου. Ο Αμερικάνος Πρόξενος της Σμύρνης G. Horton, μαρτυρεί: ” Ένας από τους τελευταίους Έλληνες που είδα στους δρόμους της Σμύρνης, πριν την είσοδο του Τουρκικού Στρατού, ήταν ο Καραθεοδωρή. Μαζί με αυτόν “αναχώρησε” και η ενσάρκωση του ελληνικού πνεύματος και του Πολιτισμού”. Το 1930 υποβάλλει στην Ελληνική Κυβέρνηση μελέτη με τίτλο “Περί της αναδιοργανώσεως του Πανεπιστημίου Αθηνών”, η οποία απετέλεσε την βάση του νόμου 5343 του 1932, βάσει του οποίου ελειτούργησαν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια μέχρι την ψήφιση του νόμου - πλαισίου του 1982.Η ουσιαστική σχέση του Κ. Καραθεοδωρή με την Ελλάδα και τον πολιτισμό της εκφράζεται επιγραμματικά από το μέλος της Βαυαρικής Ακαδημίας Oskar Perron, ο οποίος αναφέρει: “… ως ανήκων στο Ελληνικό Έθνος με το υψιπετές πνεύμα του και την αδιάκοπη αναζήτηση της γνώσης συνέχισε την παράδοση και την κληρονομιά της Κλασσικής Ελλάδας”.Ο Κ. Καραθεοδωρή παρέμεινε στην Γερμανία κατά το χρονικό διάστημα 1930- 1945. Κατά την περίοδο αυτή όχι μόνο δεν συνεργάστηκε με τον ναζισμό, αλλά διατήρησε στο έπακρον την αξιοπρέπειά του και την αγάπη του προς την Ελλάδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο καθηγητής S. Segal, στο βιβλίο του “Μαθηματικοί κάτω από τους Ναζί” (2003) αναφέρεται επανειλημμένως στο όνομα του Καραθεοδωρή, χωρίς όμως να αφήνει ουδεμία αιχμή εναντίον του για φιλοναζισμό (σε αντίθεση για πολλούς άλλους γνωστούς μαθηματικούς εκείνης της εποχής). Επίσης, ο καθηγητής Ν. Κριτικός, γνωστός για το δημοκρατικό του φρόνημα, σε άρθρο του το 1950, αναφέρει: ” … τον θυμάμαι στην αρχή του Α? Παγκοσμίου Πολέμου να προλέγει την ήττα της Γερμανίας και στην χιτλερική περίοδο πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να προβλέπει την επίθεση του Χίτλερ και την τελική του καταστροφή με ένα κύρος που συγκλόνιζε τους μορφωμένους Γερμανούς… Για την πατρίδα του στην Ελλάδα έτρεφε απέραντη αγάπη…”. Τα παραπάνω βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με ανακριβείς κατηγορίες και αυθαίρετες και μειωτικές για τον Καραθεοδωρή απόψεις που υπάρχουν στο πρόσφατα εκδοθέν βιβλίο της κυρίας Μαρίας Γεωργιάδου.Η Ακαδημία Αθηνών τίμησε (και δια αυτού του τρόπου τιμήθηκε) τον μεγάλο Έλληνα, εκλέγοντάς τον ως το πρώτο τακτικό μέλος της, αμέσως μετά την ίδρυσή της στις 28 Νοεμβρίου 1926″.

 

Η άλλη άποψη

 

Ενστάσεις
Ο Καραθεοδωρή, οι Ναζί και η Ακαδημία Αθηνών
Tου Τακη Καμπυλη
«(…) Τα παραπάνω βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με ανακριβείς κατηγορίες και αυθαίρετες και μειωτικές για τον Καραθεοδωρή απόψεις που υπάρχουν στο πρόσφατα εκδοθέν βιβλίο της κυρίας Μαρίας Γεωργιάδου. Η Ακαδημία Αθηνών τίμησε τον μεγάλο Ελληνα, εκλέγοντάς τον ως το πρώτο τακτικό μέλος της, αμέσως μετά την ίδρυσή της στις 28 Νοεμβρίου 1926».
Το απόσπασμα είναι η τελευταία παράγραφος της πρόσφατης απόφασης της Συγκλήτου της Ακαδημίας Αθηνών για μία από τις καλύτερες βιογραφίες που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα, αλλά φαίνεται πως η Ακαδημία Αθηνών έχει άλλη γνώμη. Η συγκεκριμένη βιογραφία (μάλιστα, πρώτα εκδόθηκε στα αγγλικά, το 2004, και την προλογίζει ο Γιώργος Παπανικολάου, καθηγητής του Stanford) έχει αποσπάσει διεθνώς τα καλύτερα σχόλια, οπότε το ερώτημα είναι προφανές: Γιατί η Ακαδημία Αθηνών επιτίθεται εναντίον αυτού του βιβλίου (που στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης);
Στην επιστημονική κοινότητα είθισται οι διαφωνίες να προέρχονται από πρόσωπα. Και μάλλον δεν θεωρείται δεοντολογικό ένας φορέας, ή πολύ περισσότερο ένας θεσμός, να επιτίθεται εναντίον ενός ερευνητή ο οποίος καταθέτει την άποψή του.
Πριν από λίγους μήνες, στην παρουσίαση του βιβλίου στην Αθήνα, δημιουργήθηκαν μικροεπεισόδια από «κάποιους» οι οποίοι κατήγγειλαν συγκεκριμένο κεφάλαιο του βιβλίου επειδή ασχολήθηκε και με τη σχέση του κορυφαίου μαθηματικού Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή με τους Ναζί. Ωστόσο από το βιβλίο δεν προκύπτει κάτι τέτοιο, απλώς η συγγραφέας στο πλαίσιο της έρευνάς της αναζήτησε τους λόγους για τους οποίους ο Καραθεοδωρή επέλεξε την παραμονή του στη ναζιστική Γερμανία. Και καταγράφει τη ζωή του υπό το χιτλερικό καθεστώς.
Στη «συνείδηση» της αγοραίας ελληνολατρείας ο μεγάλος Καραθεοδωρή έχει μυθοποιηθεί περίπου ως ο Μέγας Αλέξανδρος των σύγχρονων μαθηματικών και μάλιστα έχει πολλές φορές υπερτονιστεί η συμβολή του στη διατύπωση της θεωρίας της σχετικότητας από τον Αϊνστάιν. Ενώ αντίθετα, όπως σημειώνει ο Αλέξανδρος Κύρτσης (καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας), ήταν «σπουδαία και η δουλειά του πάνω στη Θερμοδυναμική».
Από άλλον κόσμο
Ο Καραθεοδωρή ήταν μια προσωπικότητα ενός άλλου κόσμου. Εζησε σ’ έναν άλλο κόσμο. Και η προσπάθεια από εθνικιστικούς κύκλους να ενταχθεί σ’ ένα αιώνιο πάνθεον «Μεγαλοϊδεατισμού» ουσιαστικά δημιούργησε αντί για την εικόνα, την αγιογραφία ενός σημαντικού επιστήμονα. Και αυτήν την κατασκευή καταφέρνει να την αναδείξει, να τη διαχειριστεί και να την ξεπεράσει με την έρευνά της η Μαρία Γεωργιάδου (φυσικός) στην υπό συζήτηση βιογραφία.
Ο Καραθεοδωρή εντάχθηκε στην «κατασκευή ηρώων - αγίων» ουσιαστικά λόγω της στενής του σχέσης με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, οπότε και ανέλαβε την ίδρυση στη Σμύρνη του «Πανεπιστημίου της Ιωνίας». Ο Καραθεοδωρή, δέκα χρόνια μετά, και πάλι ασχολήθηκε με την αναδιοργάνωση των ελληνικών πανεπιστημίων. Ωστόσο επέλεξε, όπως πολλοί άλλοι συνάδελφοί του, να παραμείνει στη ναζιστική Γερμανία τα κρίσιμα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Για να εξηγηθούν οι λόγοι που ο Καραθεοδωρή δεν αντιτάχθηκε στο Γ΄ Ράιχ και το εκπροσώπησε στα διεθνή συνέδρια μαθηματικών καθώς και γιατί δεν υπάρχει πουθενά μια δήλωση αντίθεσής του στη γερμανική εισβολή και κατοχή στην Ελλάδα, χρειάζονται επιχειρήματα τα οποία η Μαρία Γεωργιάδου τα αναζήτησε από τον 16ο αιώνα βρίσκοντας τις ρίζες της οικογένειάς του μεταξύ Χίου, Μασσαλίας και Κωνσταντινούπολης. Η συγγραφέας προτίμησε από τη συνήθη τακτική της αποσιώπησης ή του θυμιάματος, την επιστημονική - αρχειακή έρευνα. Και τα κατάφερε τόσο καλά ώστε να αναδειχθεί όχι μόνο η έντονη προσωπικότητα ενός μαθηματικού, αλλά και το πλαίσιο μιας εποχής που είναι πιο σύνθετη απ’ όσο θέλουν οι οπαδοί της ιστορίας του «καλού και των κακών».
Ο Καραθεοδωρή ήταν ελληνο-οθωμανός. Γεννήθηκε στη Γερμανία το 1873. Ο πατέρας του Στέφανος ήταν σημαντικό στέλεχος του οθωμανικού υπουργείου Εξωτερικών, εκείνη την εποχή, α΄ γραμματέας της οθωμανικής διπλωματικής αποστολής στη Γερμανία. Ανάμεσα στο 1840 και στο 1912, 15 ελληνο-οθωμανοί (ή «νεοφαναριώτες») διπλωμάτες υπηρέτησαν επικεφαλής διπλωματικών αποστολών της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Από αυτούς οι 12 ήταν συγγενείς του Καραθεοδωρή (και πάντως δεν υπηρέτησαν τα ελληνικά συμφέροντα).
Αλλωστε και ο Κωνσταντίνος έγινε δεκτός ως οθωμανός στη στρατιωτική ακαδημία του Βελγίου, όπου ο πατέρας του υπηρέτησε μετά τη Γερμανία. Η επαφή του με τον ελληνισμό έγινε αρκετά αργότερα, με το Κρητικό ζήτημα και τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897.
Στη Γερμανία των Ναζί
Οπως εξηγεί ο Κώστας Γαβρόγλου (καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθήνας), «η κ. Γεωργιάδου μέσα από την εξαντλητική μελέτη ενός εντυπωσιακού αριθμού αρχείων σε χώρες της Ευρώπης, των ΗΠΑ, το Ισραήλ και την Τουρκία που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον Καραθεοδωρή, ανασυγκροτεί το εξαιρετικά σύνθετο κλίμα στα Πανεπιστήμια της Κεντρικής Ευρώπης και των σχέσεων ανάμεσα στους επιστήμονες, οι οποίοι ήταν και «υπεύθυνοι» για τις ριζοσπαστικότερες αλλαγές που έγιναν σχετικά με τους τρόπους θέασης της φύσης μετά τον 17ο αιώνα. Ανάμεσα στα πολλά που πραγματεύεται η κ. Γεωργιάδου, είναι και η παραμονή του Καραθεοδωρή στη Γερμανία μετά την άνοδο των Ναζί και καθ’ όλη τη διάρκεια του Πολέμου, παρά το γεγονός ότι είχε τη δυνατότητα να μεταναστεύσει στις ΗΠΑ».
Αυτή είναι και η «ταμπακιέρα». Η Μαρία Γεωργιάδου παραθέτει όλες τις διώξεις φίλων και συνεργατών του Καραθεοδωρή ώστε είναι δύσκολο κανείς να υποστηρίξει πως «δεν ήξερε». Αλλά δεν απαιτεί από αυτόν ηρωισμούς. Η βαθιά ελιτίστικη αντίληψη του κοσμοπολίτη Καραθεοδωρή μοιάζει με αυτήν των αξιωματικών της πρωσικής αριστοκρατίας, οι οποίοι πολέμησαν για τη Γερμανία υπό τον Χίτλερ, ενώ ταυτόχρονα οργάνωναν τη δολοφονία του. Οπως λέει ο Κώστας Γαβρόγλου, η απόφαση του Καραθεοδωρή να μείνει στη Γερμανία στη διάρκεια των Ναζί ήταν μία απόφαση ίδια με αυτήν που είχαν πάρει εκατοντάδες Γερμανοί πανεπιστημιακοί, μεγάλο τμήμα των οποίων δεν ήταν Ναζί ούτε καν συμπαθούντες.
Η αφήγηση της κ. Γεωργιάδου πραγματεύεται ένα σύνθετο πλέγμα συνθηκών μέσα στις οποίες πορεύεται ο Καραθεοδωρή με τις αντιφάσεις του: «Το 1915 υπογράφει την περίφημη διακήρυξη ότι ο γερμανικός πολιτισμός είναι συνώνυμος με τον μιλιταρισμό. Δεν υπογράφει καμία διακήρυξη υπέρ των Ναζί, αλλά και δεν κάνει απολύτως τίποτα για να υπερασπισθεί τους συναδέλφους του που πρέπει να εγκαταλείψουν τα πανεπιστήμια μέσα σε λίγες εβδομάδες το 1933 – ό,τι ακριβώς έκαναν και άλλοι πολλοί γνωστοί Γερμανοί καθηγητές. Δεν είπε τίποτα για να υπερασπισθεί τον Αϊνστάιν, ενώ τo 1935 το βαυαρικό υπουργείο Παιδείας τον διορίζει να εκπροσωπήσει τη Γερμανία στη Διεθνή Μαθηματική Ενωση».
Αυτά είναι ντοκουμέντα που περιλαμβάνονται στη βιογραφία που έγραψε η Μαρία Γεωργιάδου. Οπως και η συχνή του αλληλογραφία με τον Suss, τον ναζιστή «κομισάριο» των μαθηματικών.
Η Σύγκλητος της Ακαδημίας επιχειρώντας να «απαντήσει» στη Μαρία Γεωργιάδου αναφέρεται σε (ευνοϊκά) σχόλια των σημαντικών επιστημόνων της ίδιας περιόδου Behtke, Perron και του Ν. Κριτικού, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται ότι ο μεν πρώτος υποστηρίχθηκε επαγγελματικά στη ναζιστική Γερμανία από τον Καραθεοδωρή, ο δεύτερος ήταν στενός του συνεργάτης την ίδια εποχή στη Γερμανία, ενώ για τον Ν. Κριτικό η Μαρία Γεωργιάδου αναφέρει πως όταν μίλησε για τον Καραθεοδωρή αγνοούσε πως από το βιβλίο επισκεπτών της οικογένειας Καραθεοδωρή στη Γερμανία λείπουν οι σελίδες από το 1941 ώς το 1945. «Γιατί άραγε;», αναρωτιέται η βιογράφος…

Ο Καραθεοδωρή, καταλήγει η Μαρία Γεωργιάδου, ήταν μεγάλος επειδή ήταν αυτός που ήταν και όχι επειδή ανταποκρινόταν στην απλοϊκή εικόνα που δημιουργήθηκε μεταγενέστερα γι’ αυτόν...

 

 Και η «ουδέτερη» συνηγορία
 
Οι γνωστοί κονδυλοφόροι έσπευσαν άμεσα σε βοήθεια του εγχειρήματος σπίλωσης απολογούμενοι για λογαριασμό της συγγραφέως Μαρίας Γεωργιάδου και στηλιτεύοντας την Ακαδημία Αθηνών, επειδή τον τελευταίο καιρό, με αφετηρία την συντριπτική κριτική κατά του βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, έχει αρχίσει επί τέλους να κάνει το καθήκον της υπερασπιζόμενη την ελληνική εγκεφαλοκρηπίδα.
Η εμπάθεια του κονδυλοφόρου είναι θλιβερή, όπως και οι λόγοι για τους οποίους σπεύδει να μαζέψει τα απόνερα για λογαριασμό της “φιλότιμης” συγγραφέως. Τα κίνητρα προδίδονται από την έντονη επιθυμία του κάθε εμπαθούς κονδυλοφόρου, να πολεμήσει την Άκρα Δεξιά (αντιγράφω τα παρακάτω χαρακτηριστικά χωρία από το άρθρο του κ. Τάκη Καμπύλη στην εφημερίδα ‘Καθημερινή’ Ο Καραθεοδωρή, οι Ναζί και η Ακαδημία Αθηνών):
“Στη «συνείδηση» της αγοραίας ελληνολατρείας ο μεγάλος Καραθεοδωρή έχει μυθοποιηθεί περίπου ως ο Μέγας Αλέξανδρος των σύγχρονων μαθηματικών και μάλιστα έχει πολλές φορές υπερτονιστεί η συμβολή του στη διατύπωση της θεωρίας της σχετικότητας από τον Αϊνστάιν.”
“Και η προσπάθεια από εθνικιστικούς κύκλους να ενταχθεί σ’ ένα αιώνιο πάνθεον «Μεγαλοϊδεατισμού» ουσιαστικά δημιούργησε αντί για την εικόνα, την αγιογραφία ενός σημαντικού επιστήμονα.”
Αυτό ενόχλησε τον κ. Καμπύλη και τον κάθε κύριο που πιάνει μια γραφίδα για να επικουρήσει το έργο του Ιού και του κάθε Ιού από τα πόστα των “εκσυγχρονισμένων” εφημερίδων του νυν μεσαίου κεντροδεξιού χώρου: Ότι κάποιοι εθνικιστές αγιοποίησαν τον Καραθεοδωρή! Η αντίδρασή τους είναι πιο κατακριτέα και από την τάση εκείνων των απίστευτων τύπων που φθάνουν να μιλούν για Αρχαίους Έλληνες στον πλανήτη Άρη και άλλα κουφά: ο Καραθεοδωρή στα πλαίσια της εφαρμογής των σχεδίων αντεπίθεσης στους εθνικιστές όχι μόνον ήταν συνεργάτης των Ναζί, αλλά και Οθωμανός (!), έτσι για να μπουν στο μάτι των υπερπατριωτών που φανατικά καταπολεμούν.
Η υστεροφημία και το επιστημονικό έργο ενός σπουδαίου συμπατριώτη μας γίνεται όπλο ιδεολογικής και άλλης προπαγάνδας στα χέρια κάθε λογής ηλιθίων…

Το παρόν, και πολύ φοβούμαι και το μέλλον της Χώρας, τούς ανήκει..

Συντάσσομαι με την τελευταία θέση.

Αξιολογήστε το άρθρο 
27 ψήφοι
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
Σχόλια

16/07 13:54  Usοund
Συγγνώμη για το μακροσκελές του θέματος αλλά έπρεπε να παρατεθούν όλες οι απόψεις.
16/07 15:29  nhad
Και εγώ συντάσσομαι με την τελευταία θέση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι την άθλια εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου οργάνωσε ο κ. Γαβρόγλου στον οποίο αναφέρεται το κείμενο του Τάκη Καμπύλη. Οι "κάποιοι" που αναφέρει ο Τ. Καμπύλης ήταν καθηγητές μαθηματικών στα Πανεπιστήμια. Τα "μικροεπεισόδια" ήταν οι διαμαρτυρίες τους διότι ο κ. Γαβρόγλου δεν έδωσε το λόγο σε κανέναν που να είχε αντίθετη άποψη. Ο δε κ. Γαβρόγλου έχει και αυτός την ιστορία του. Ανήκει στους οπαδούς του Συνασπισμού που διέλυσαν κυριολεκτικά τα Πανεπιστήμια πέρσι (τι καλύτερο για τα Πανεπιστήμια από το κλείσιμο;). Παλαιότερα είχε αντισταθεί στη πρόσληψη του μεγαλύτερου ζώντος Έλληνα μαθηματικού, του Δ. Χριστοδούλου, από Πανεπιστημιακό Τμήμα. Τα είχε καταφέρει, ως διορισμένο μέλος της Διοικούσας Επιτροπής.

Δυστυχώς το επίπεδο της επιχειρηματολογίας του Τ. Καμπύλη που παρουσιάζει τον Καραθεοδωρή ως Οθωμανό, είναι πράγματι αντίστοιχο με αυτό των υπερεθνικιστών που κατηγορεί. Οθωμανός λοιπόν όποιος είχε πατέρα γεννημένο στην Τουρκία. Έτσι και όποιος είχε πατέρα μικρασιάτη. Τι άλλο να πω;
16/07 15:35  evie
Ό,τι και να κάνουν οι κύριοι με τους μαρκαδόρους τους μαυρους τους κόκκινους, τους πράσινους, τους κίτρινους ή τους μπλε δεν μπορούν να κάνουν τίποτα παραπάνω από το να μουντζουρώνουν μουστάκια, μαλλιά και σκουλαρίκια στο τζάμι του πραγματικού πορτρέτου του επιστήμονα που πρόσφερε με την επιστήμη του και τη ζωή του, ένα λιθαράκι στη γνώση.
16/07 15:41  elenitsa 1
Ακομα και διπλα στους ΕΛ φιγουραρει.Πουλαει το ονομα,αρα ο,τι θελει ο καθενας θα ισχυριστει,για να το πλασαρει ως εμπορευμα.Οθωμανος?Και Αρειανος αν βολευει!
16/07 18:15  ΤΑΚΙΟΚΟΥ-ΚΕΡΙ
Οπου γυρίσεις το κεφάλι σου,Καμπύληδες θα δείς...
Το ζητούμενο είναι να δούμε ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ.
5* απο 'μένα για την αναφορά σου!
5*και για τη θέση σου.

Σχετικά με το blog

Λίγα λόγια για εμένα
www.mantri.gr
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι